.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارتقاء دانشکده های علوم قرآنی به دانشگاه

معاون پشتیبانی و اجرایی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از ارتقاء 14 دانشکده علوم قرآنی کشور به دانشگاه خبر داد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ،نصرالله چمران در جلسه هیئت امنای این دانشگاه با بیان اینکه پیش از این دانشکده ها زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و به صورت دبیرخانه ای اداره می شدند، گفت: از این پس این دانشکده ها زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اداره خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 800 دانشجو در 4 رشته " تربیت معلم قرآن کریم"، "علوم قرآنی"، "تفسیر قرآن مجید" و "فنون قرائت و کتابت " در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، تصریح کرد: هم اکنون در این 14 دانشکده 2 رشته "علوم قرآنی" و "تفسیر قرآن کریم" در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد با هماهنگی های انجام شده تعداد رشته ها و میان رشته های این دانشکده ها به 30 رشته افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون شش هزار و 500 دانشجو از این واحدها فارغ التحصیل شده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این جلسه، قرآن کریم را تنها نقشه صحیح هدایت انسان بیان کرد و گفت: تمام هستی ما از قرآن است و همگان در برابر آن وظیفه مند هستیم.

آیت الله نورالله طبرسی ، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم قرآنی اهمیت و منزلت ویژه ای در میان دانشگاه های کشور دارد، افزود: قرآن منبع علوم آسمانی است و هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های امروز دنیای عصر مدرن کج فهمی های آنان در شناخت ظاهری از اسلام است، تصریح کرد: متأسفانه آنطور که باید واقعیات اسلام در جامعه منعکس نشده است که این نقش دانشگاه های علوم قرآنی را دوچندان می کند.

استاندار مازندران هم در این نشست از تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی آمل خبر داد و گفت: 400 میلیون تومان از این اعتبار را سازمان اوقاف کشور و 600 میلیون تومان باقی مانده را استانداری و اوقاف مازندران و فرمانداری شهرستان آمل تأمین خواهند کرد.

سید محمد کریمی همچنین به اداره کل تربیت بدنی مازندران دستور داد در خصوص تأمین مکان و تجهیزات ورزشی این دانشکده اقدام کند.

وی افزود: ارشاد استان هم به میزان 5 میلیون تومان نسبت به تجهیز کتابهای به روز و مورد نیاز این دانشکده اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان اینکه زمین دو هزار متری ساخت خوابگاه دانشجویان این دانشکده در مسیر بلوار بسیج این شهرستان تهیه شده است، گفت: این خوابگاه با زیربنای 2500 متر مربع و برای 210 دانشجو ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام محمود ابوترابی افزود: هزینه یک میلیارد تومانی ساخت این خوابگاه هم در این جلسه تصویب شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 210 دانشجو دختر و پسر در دو رشته "تربیت دبیر قرآن کریم" و "معارف" در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند از تصویب 4 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

دانشکده علوم قرآنی آمل نخستین و تنها دانشکده علوم قرآنی در استان های شمالی کشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

يك اشنا 2 ارديبهشت 1388
من خودم يكي از دانشجوهاي دانشكده علوم قراني مراغه هستم.ماهم اين خبر را شنيديم اگه اين اتفاق بيفته كه عالييه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.